Alloimmunizacyjne zaburzenia ciąży: niedokrwistość, trombocytopenia i neutropenia płodu i noworodka ad

W Alloimmune Disorders of Ciąży redaktorzy Andrew Hadley i Peter Soothill uznają potrzebę zintegrowanego multidyscyplinarnego wysiłku, aby zapewnić, że postępy w tej dziedzinie nadal mają praktyczne zastosowanie. W tym celu gromadzą oni swoje indywidualne doświadczenie w dziedzinie transfuzji i medycyny macierzyńsko-płodowej. Zgromadzili wkład ekspertów w różne badania i kliniczne aspekty tej dziedziny w zwięzły przegląd, który obejmuje epidemiologię, patofizjologię, zapobieganie, diagnozowanie i zarządzanie, od poziomu molekularnego do poziomu populacji. Książka rozpoczyna się od przedmowy zawierającej pomocne wyjaśnienie terminów historycznych i wyjaśnienie terminologii użytej w książce. Ta sekcja zostałaby wzmocniona poprzez włączenie notatek historycznych w celu przedstawienia perspektywy postępu w tej dziedzinie. Wstępny rozdział dotyczący patofizjologii alloprzeźwieńczych cytopenii ciąży jako grupy chorób zapewnia wyraźny przegląd różnych wątków i biologicznych zawiłości jednostek chorobowych. Dziewięć z 13 kolejnych rozdziałów dotyczy choroby hemolitycznej płodu i noworodka, 3 dotyczą małopłytkowości alloimmunologicznej, a omawia neutropenię alloimmunologiczną. Przepływ informacji zostaje nieco przerwany z powodu dziwnej organizacji rozdziałów. Lepszym rozwiązaniem byłoby początkowe grupowanie rozdziałów zajmujących się chorobą hemolityczną, ale jest to drobna krytyka.
Rozdział 2, który dotyczy specyficznych układów antygenów i przeciwciał związanych z chorobą hemolityczną płodu i noworodka, jest szczególnie wyraźnie napisany i służy jako doskonała podstawa złożoności technik badań przesiewowych i genotypowania płodu przedstawionych w dalszych rozdziałach. Podobnie, rozdział 5, dotyczący zasad immunosupresji za pośrednictwem przeciwciał, daje jasne wyjaśnienie teoretycznych i historycznych podstaw strategii zapobiegania macierzyństwu alloimmunizacji poprzez podawanie przeciwciała anty-D. Pozostałe rozdziały dotyczące choroby hemolitycznej dostarczają wielu praktycznych i szczegółowych informacji na temat diagnozy i leczenia u danego pacjenta, a także metod badań przesiewowych i wytycznych leczenia dla różnych zagrożonych populacji. Testy laboratoryjne stosowane do zarządzania klinicznego są jasno wyjaśnione. Odnotowano również problemy i niepowodzenia, a także potencjalne ryzyko dla płodu w przypadku matek. Przyszłe kierunki omówiono w większości rozdziałów.
Ogólnie rzecz biorąc, rozdziały dotyczące hemolitycznej choroby alloimmunologicznej są wysoce informacyjne i dobrze napisane. Chociaż niektóre podejścia są stronnicze w stosunku do perspektywy Wielkiej Brytanii, zwykle odnotowuje się praktyki w innych krajach. Pozostałe rozdziały są raczej krótkie, szczególnie w jednym rozdziale dotyczącym neutropenii alloimmunologicznej i skorzystałyby z ekspansji, z uznaniem, że obszary te są słabiej zbadane niż choroba hemolityczna alloimmunologiczna.
Ta książka będzie służyć jako przydatne źródło dla wielu uczestników wielodyscyplinarnych zespołów, które zajmują się zaburzeniami alloimmunologicznymi w czasie ciąży. Powinno służyć poprawie komunikacji i koordynacji pomiędzy badaczami i specjalistami klinicznymi w każdej z uczestniczących dziedzin, osiągając tym samym cele redaktorów.
Lori J. West, MD, D.Phil.
Szpital dla chorych dzieci, Toronto, ON M5G 1X8, Kanada
[email protected] ca
[przypisy: prosure, szkła progresywne cena, grota solno jodowa ]
[podobne: piramida żywieniowa 2014, szkła progresywne cena, nfz lista oczekujących do sanatorium ]