Częsta ektopia komorowa po ćwiczeniu jako predyktor śmierci ad 6

Nie zaobserwowano interakcji między częstą ektopią komorową podczas odzyskiwania a funkcją skurczową lewej komory w przewidywaniu zwiększonego ryzyka zgonu (P = 0,78). W wielozmiennym modelu regresji Coxa, który obejmował zmienne wyszczególnione w Tabeli 1, a także częstą ektopię komorową podczas odzyskiwania, częstą ektopię komorową podczas wysiłku i frakcję wyrzutową lewej komory, częstą ektopię komorową podczas odzyskiwania przewidywał zwiększone ryzyko śmierci (skorygowany współczynnik ryzyka, 1,6; przedział ufności 95%, 1,2 do 2,2; P = 0,005), podczas gdy częsta ektopia komorowa podczas wysiłku nie była (skorygowany współczynnik ryzyka, 1,1; 95% przedział ufności, 0,7 do 1,5, P = 0,73). Upośledzona funkcja skurczowa lewej komory była niezależnym czynnikiem predykcyjnym zwiększonego ryzyka zgonu (skorygowany współczynnik ryzyka, 1,4; 95% przedział ufności, 1,1 do 1,7; P = 0,002).
Spośród 4007 pacjentów, u których wykonano echokardiografię wysiłkową, oznaki niedokrwienia mięśnia sercowego wystąpiły u 461 (12%). Częsta ektopia komorowa podczas zdrowienia była związana z większym odsetkiem echokardiograficznych oznak niedokrwienia (22 procent, w porównaniu z 11 procentami w przypadku osób bez częstej ektopii komorowej podczas wyzdrowienia, P <0,001). U 34 pacjentów odnotowano tylko 6 zgonów, u których dochodziło zarówno do niedokrwienia echokardiograficznego, jak i częstej ektopii komorowej podczas zdrowienia, co wykluczało dalsze analizy.
Dyskusja
W dużej grupie pacjentów skierowanych na badania wysiłkowe, występowanie częstej ektopii komorowej podczas zdrowienia silnie wskazywało na zwiększone ryzyko śmierci ze wszystkich przyczyn w ciągu pięcioletniego okresu obserwacji, natomiast występowanie częstej ektopii komorowej podczas ćwiczeń nie było. To powiązanie utrzymywało się nawet po dostosowaniu opartym na skłonnościach dla klinicznych i ćwiczeń fizycznych znanych z przewidywania zwiększonego ryzyka śmierci.
Do niedawna uważano, że indukowana wysiłkiem ektopia komorowa nie jest niezależnie związana ze zwiększonym ryzykiem choroby niedokrwiennej serca, rozległości choroby wieńcowej, umieralności ze wszystkich przyczyn lub ryzykiem wystąpienia poważnych incydentów sercowych.4,8,16 31 Jedno z najnowszych doniesień wykazało jednak, że wśród ponad 6000 bezobjawowych mężczyzn ektopia komorowa podczas wysiłku wiązała się z względnym ryzykiem zgonu z powodu choroby układu krążenia około 3, gdy obserwowano kohortę przez 23 lata.6
Obecne badanie wyjaśnia poprzednie ustalenia i rozszerza je na dużą grupę, która może być reprezentatywna dla pacjentów obserwowanych w praktyce klinicznej. Ze względu na wielkość badanej próbki byliśmy w stanie dokładnie zbadać znaczenie prognostyczne częstej ektopii komorowej podczas i po wysiłku u dużej liczby osób (ponad 1000 pacjentów w każdej grupie). Duża kohorta umożliwiła nam również przeprowadzenie dopasowywania skłonności27, co pozwoliło na bardziej wiarygodne porównanie pacjentów z częstymi komorami i bez nich, niż byłoby to możliwe przy użyciu standardowych technik regresji.28 Wreszcie nasze obserwacje były zgodne z naszymi a priori hipoteza, że częsta ektopia komorowa podczas zdrowienia byłaby silniejszym predyktorem ryzyka niż ektopia podczas ćwiczeń, która została oparta na rozpoznaniu powrotu do zdrowia jako okresu szybkiej reaktywacji nerwu błędnego.11
Ponieważ kohorta była heterogeniczna, w tym pacjenci poddani testom wysiłkowym wyłącznie za pomocą elektrokardiografii, echokardiografii lub scyntygrafii perfuzji jądrowej, nie dysponowaliśmy systematycznymi danymi na temat funkcji skurczowej lewej komory i niedokrwienia mięśnia sercowego u wszystkich pacjentów.
[przypisy: prądy interferencyjne, rezonans magnetyczny głowy cennik, refundacja aparatów słuchowych ]
[hasła pokrewne: ibuprom zatoki ulotka, prądy interferencyjne, stomatologia rzeszów ]