Dodanie ifosfamidu i etopozydu do standardowej chemioterapii dla mięsaka Ewinga i pierwotnego guza neuroektodermalnego kości cd

Lekarze leczący zdecydowali, którą metodę kontroli miejscowej zastosować w każdym przypadku; protokół umożliwiał operację guzów, które uznano za resekcyjne. W przypadku pacjentów, którzy otrzymywali samą radioterapię, początkową objętość guza (rozległość tkanki miękkiej i guza kostnego) z marginesem 3 cm potraktowano 4500 cGy. Objętość zabiegu zmniejszono następnie do zakresu pochemerapii, zakres guza przedradiacyjnego i podano dodatkowe 1080 cGy, dla całkowitej dawki 5580 cGy. Mniejszy margines był dozwolony, gdy konieczne było uniknięcie napromieniowania przez epifizę. Pacjenci, którzy mieli pozostały nowotwór po zabiegu operacyjnym, również otrzymali promieniowanie zgodnie z tymi wytycznymi dotyczącymi dawki i objętości dla całkowitej choroby resztkowej; w przypadku mikroskopowej choroby resztkowej, napromieniowanie ograniczono do 4500 cGy podawanego do pierwotnej objętości z marginesem cm. Nie przeprowadzono uzupełniającej radioterapii u pacjentów, u których pierwotny guz został całkowicie usunięty z wyraźnymi marginesami. Analiza statystyczna
Badanie początkowo zaplanowano w celu włączenia od 380 do 400 pacjentów. Pierwszorzędowym punktem końcowym oceny względnej skuteczności było przeżycie bez żadnych zdarzeń. Ryzyko wystąpienia zdarzeń niepożądanych porównano między schematami za pomocą testu log-rank 14, który umożliwił wykrycie połowy wskaźnika niepowodzenia w ciągu dwóch lat obserwacji po wprowadzeniu ostatniego pacjenta, z prawdopodobieństwem 0,80 w dwustronny test o poziomie istotności 0,05. Rekrutacja w okresie próbnym była około 50 procent większa niż oczekiwano. Badanie zostało zmienione, aby umożliwić przyjęcie około 400 pacjentom, u których w momencie wejścia do szpitala wystąpiła choroba nierozległa. Ta zmiana zapewniła badanie o podobnej mocy do wykrycia zmniejszenia o połowę wskaźnika niepowodzeń w ciągu trzech lat obserwacji w podgrupie pacjentów bez przerzutów w dwustronnym teście na poziomie istotności 0,05. Cele rekrutacji zostały zmienione bez dostępu do wyników dotyczących względnej skuteczności obu schematów. Zmienione obliczenia mocy oparto na parametrach planowania uzyskanych przed rozpoczęciem badania. Dane uzyskane w sierpniu 2000 r. Zostały wykorzystane w tej analizie.
Czas przeżycia wolny od zdarzeń był definiowany jako czas od wejścia do badania aż do wystąpienia zdarzenia niepożądanego lub do ostatniego kontaktu z pacjentem, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Zdarzenia niepożądane obejmowały progresję choroby, rozpoznanie drugiego złośliwego nowotworu lub śmierć przed wystąpieniem progresji choroby lub drugiego złośliwego nowotworu. Postęp choroby był dalej klasyfikowany zgodnie z miejscem nawrotu jako postęp lokalny (tylko w miejscu pierwotnym), progresja systemowa (w miejscu innym niż miejsce pierwotne), rozwój lokalny plus układowy (w miejscu pierwotnym i innym miejscu), i postęp w nieznanym miejscu (niewystarczające dane przekazane w celu ustalenia miejsca nawrotu). Skumulowana częstość występowania każdego rodzaju zdarzeń u pacjentów bez przerzutów została obliczona dla każdego schematu i porównana metodą zaproponowaną przez Gray a.
Czas przeżycia wolny od zdarzeń oszacowano metodą Kaplana i Meiera. Statystyka statystyczna logarytmiczna została wykorzystana do porównania ryzyka wystąpienia zdarzenia niepożądanego między grupami, zgodnie z definicją czynników leczniczych lub prognostycznych.14 Losowe zabiegi leczenia pacjentów były stosowane w wszystkie porównania obejmujące schematy
[przypisy: olej śliwkowy, baclofen polpharma, szkła progresywne cena ]
[przypisy: baclofen polpharma, inseminacja nasieniem dawcy, paroksetyna ]