Dodanie ifosfamidu i etopozydu do standardowej chemioterapii dla mięsaka Ewinga i pierwotnego guza neuroektodermalnego kości

Mięsak Ewinga i prymitywny neuroektodermalny nowotwór kości są blisko spokrewnionymi, wysoce złośliwymi nowotworami u dzieci, młodzieży i młodych dorosłych. Nowe połączenie leków, ifosfamid i etopozyd, było wysoce skuteczne u pacjentów z mięsakiem Ewinga lub prymitywnym neuroektodermalnym nowotworem kości, którzy mieli nawrót po standardowej terapii. Zaprojektowaliśmy badanie, aby sprawdzić, czy dodanie tych leków do standardowego schematu poprawi przeżycie pacjentów z nowo zdiagnozowaną chorobą. Metody
Pacjenci w wieku 30 lat lub młodsi z mięsakiem Ewinga, prymitywnym neuroektodermalnym nowotworem kości lub mięsakiem prymitywnym kości kwalifikowali się. Pacjenci zostali losowo przydzieleni do 49 tygodni standardowej chemioterapii z doksorubicyną, winkrystyną, cyklofosfamidem i daktynomycyną lub eksperymentalną terapią tymi czterema lekami naprzemiennie z kursami ifosfamidu i etopozydu.
Wyniki
Łącznie 518 pacjentów spełniło kryteria kwalifikacyjne. Spośród 120 pacjentów z chorobą przerzutową 62 losowo przydzielono do grupy standardowej terapii, a 58 do grupy eksperymentalnej. Nie było istotnej różnicy w pięcioletnim przeżyciu bez zdarzeń w grupie leczonej (p = 0,81). Spośród 398 pacjentów z nierozkładową chorobą, średnia (. SE) pięcioletnia bezobjawowa przeżywalność wśród 198 pacjentów w grupie eksperymentalnej wyniosła 69 . 3 procent, w porównaniu z 54 . 4 procent wśród 200 pacjentów w standardowa grupa terapeutyczna (P = 0,005). Całkowity czas przeżycia był również znacznie lepszy u pacjentów w grupie eksperymentalnej (72 . 3,4 procent w porównaniu z 61 . 3,6 procent w grupie standardowej terapii, P = 0,01).
Wnioski
Dodanie ifosfamidu i etopozydu do standardowego schematu leczenia nie wpływa na wynik leczenia pacjentów z chorobą przerzutową, ale znacznie poprawia wyniki u pacjentów z mięsakiem Ewinga, prymitywnym neuroektodermalnym nowotworem kości lub prymitywnym mięsakiem kości.
Wprowadzenie
Mięsak Ewinga to wysoce złośliwy nowotwór kości występujący u dzieci, młodzieży i młodych dorosłych. W przypadku leczenia tylko lokalnymi środkami kontroli (chirurgia lub radioterapia) choroba ma wyjątkowo wysoką śmiertelność.1 Stosowanie chemioterapii uzupełniającej, która rozpoczęła się we wczesnych latach 70., spowodowało wyraźną poprawę wyniku. Ponieważ pierwsze badanie zespołu Sarchea Ewinga wykazało poprawę wyników z włączeniem doksorubicyny, prawie każdy protokół chemioterapii w przypadku mięsaka Ewinga był oparty na czterech lekach: doksorubicynie, cyklofosfamidzie, winkrystynie i daktynomycynie.2-4
We wczesnych latach osiemdziesiątych leczenie ifosfamidem, z udziałem lub bez etopozydu, wywołało znaczącą odpowiedź u pacjentów, którzy mieli nawrót po standardowych terapiach dla mięsaka Ewinga.5-9 Z 72 pacjentów leczonych ifosfamidem plus etopozydem 30 miało całkowitą lub częściową odpowiedź ( połączone dane z dwóch oddzielnych prób). 8,8 Ten obiecujący wynik doprowadził Grupę ds. Nowotworów Noworodków i Grupę Onkologii Dziecięcej do zainicjowania randomizowanego, kontrolowanego badania, w którym badaliśmy, czy połączenie ifosfamidu i etopozydu, na przemian ze standardowymi lekami, poprawiłby wynik w mięsaku Ewinga.
Pacjenci
Protokół National Cancer Institute INT-0091 (CCG-7881 i POG-8850) został otwarty dla wszystkich instytucji członkowskich Children s Cancer Group i the Pediatric Oncology Group w grudniu 1988 r. I zamknięty w listopadzie 1992 r.
[więcej w: nfz lista oczekujących do sanatorium, chirurgia katowice, terapia zajęciowa dla osób starszych ]
[podobne: szpital praski chirurgia, refundacja aparatów słuchowych, olx pl bialystok ]