gostyński ginekolog stargard ad 7

Podobny schemat zaobserwowano po transplantacji szpiku. 26 Prezentację z rozległym guzem, niewydolnością narządów, ogólnoustrojową sepsą lub ich połączeniem, a następnie piorunujący przebieg kliniczny uznano za rzadki.2 Pięć z dziewięciu przypadków po Przeszczepione zaburzenie limfoproliferacyjne, które wystąpiło w naszej grupie odbiorców OKT3 prezentowanych w ten sposób (Pacjenci 5, 6, 7, 8 i 9), jednak. Czterech z tych pięciu pacjentów otrzymało skumulowaną dawkę ponad 75 mg OKT3, wszystkie z krótkimi przerwami między kolejnymi kursami. Stwierdzono, że ich guzy są poliklonalne na podstawie fenotypowania immunoglobulin. Taki obraz kliniczny jest zgodny z modelem wieloogniskowych poliklonalnych lub wieloklonalnych proliferacji limfocytów B, które powstają niezależnie i można się spodziewać, że będą częściej występować u pacjentów, u których immunosupresja była najbardziej intensywna. Alternatywnie, specyficzne defekty immunologiczne indukowane przez OKT3 mogą predysponować pacjentów do tego typu prezentacji. Wynik kliniczny pacjentów z naszej serii, którzy prezentowali taką wieloogniskową, piorunującą chorobę, był jednolicie ponury, niezależnie od leczenia – zgodnie z doświadczeniem innych.2, 26 Więcej opisanej choroby, późniejsza prezentacja, monoklonalność fenotypowa i bardziej stopniowa przebieg kliniczny obserwowano u wszystkich pacjentów z wyjątkiem jednego, którzy otrzymali nie więcej niż 75 mg OKT3. Co ciekawe, żaden z trzech pacjentów, którzy wymagali drugich przeszczepów, nie miał po przeszczepie zaburzenia limfoproliferacyjnego. Starzl i in. opowiadali się za zmniejszeniem immunosupresji w początkowym postępowaniu z zaburzeniami limfoproliferacyjnymi po ogólnym przeszczepieniu narządów.23 Całkowitą regresję nowotworu udokumentowano u niewielkiej liczby biorców przeszczepów serca i serca i płuca, u których była to jedyna terapia, podczas gdy zaburzenie limfoproliferacyjne po transplantacji osiągnięto w wielu innych przypadkach poprzez zmniejszenie stopnia immunosupresji w połączeniu z acyklowirem, chirurgiczną resekcją lub innymi terapiami.14, 23, 27 Głównie na podstawie obserwacji pacjentów po przeszczepieniu nerki, 11, 28 Hanto i in. podkreślili stosowanie acyklowiru, a następnie zmniejszanie lub zaprzestanie immunosupresji. Obie grupy zauważyły, że pacjenci z późną obecnością, powszechną, fenotypowo monoklonalną chorobą rzadko reagują na takie środki i mają wysoką śmiertelność.14, 27 28 29
Dodanie OKT3 do reżimu immunosupresyjnego zwiększa częstość występowania po transplantacji choroby limfoproliferacyjnej po przeszczepieniu serca, a ryzyko wzrasta gwałtownie po łącznych dawkach powyżej 75 mg OKT3. Ponieważ uważa się, że wczesna diagnoza i interwencja poprawiają wyniki, wszyscy pacjenci, którzy otrzymali OKT3 powinni być ściśle monitorowani w celu wczesnego wskazania zaburzeń limfoproliferacyjnych po transplantacji. Sugerujemy, aby ponownie ocenić ryzyko i korzyści związane z profilaktycznym stosowaniem OKT3, szczególnie, że wartość immunoterapii profilaktycznej u biorców przeszczepów serca nie została jednoznacznie ustalona.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Jesteśmy wdzięczni Laurie Weber, Ronald Price, Jr., Melanie Danley i Bonnie Grusk za pomoc w zbieraniu danych i przetwarzaniu oraz Michael Mihalov i Suzanne Huber za pomoc w analizie przegrupowań genów i EBV-DNA.
Author Affiliations
Z sekcji hematologii / onkologii (LJS, RIF) i oddziału kardiologii (MRC-N., EJO, MRJ, ALH), oddziału medycyny, oddziału patologii (GJD) oraz oddziału chirurgii klatki piersiowej i układu sercowo-naczyniowego (RP), Loyola University of Chicago, Maywood, Ill., I Hines Veterans Affairs Hospital, Hines, Illinois; oraz program wspólnych badań, Hines Veterans Affairs Hospital, Hines, Illinois (SGF). Prośba o przedruk do Dr. Swinnena z Loyola University Medical Center, Hematology / Oncology, Bldg. 54, 2160 S. First Ave., Maywood, IL 60153.

[więcej w: piramida żywieniowa 2014, lioven, olx pl bialystok ]