Niewłaściwa reklama suplementów diety

Informacje na temat zdrowia są opłacalne tylko wtedy, gdy są dokładne i rzetelnie przekazane. Ostatnio wiele reklam w Internecie zawierało oświadczenia dotyczące suplementów diety, które mogą prowadzić do błędnego przypuszczenia, że informacje opublikowane w czasopiśmie wspierają twierdzenia producentów. Jako redaktor naczelny czasopisma spędzam większość czasu pracując z naszymi redaktorami i recenzentami zewnętrznymi, aby zapewnić dokładność wyników prezentowanych w artykułach, które publikujemy. Zadanie to komplikuje fakt, że praca, którą publikujemy, często znajduje się w czołówce badań, w których nauka medyczna spotyka się z praktyką kliniczną, a zatem fakty często nie są bezpośrednio ukierunkowane. Nasza reputacja została jednak zbudowana na przyjęciu naukowo konserwatywnym. Często decydujemy się nie publikować artykułów, ponieważ uważamy, że istnieją wątpliwości co do ich prawdziwości. Decydując się na publikację, dokładamy wszelkich starań, aby oświadczenia autorów były poparte dowodami, wyraźnie przekazane i rzetelnie przedstawione. Równowaga i obiektywizm to nasze cele.
Niestety, ostrożność i równowaga nie mają uniwersalnych cech w reklamie o zdrowiu. Nowe prawodawstwo sprawiło, że legalne jest wprowadzanie na rynek suplementów diety bez zatwierdzenia przez Administrację ds. Żywności i Leków, a w Internecie można to zrobić po bardzo niewielkich kosztach. Każdy, kto ma publiczne konto e-mail, może otrzymać setki, jeśli nie tysiące wiadomości rocznie, w których nie zostały udowodnione oświadczenia dotyczące suplementów diety lub innych produktów i cudów medycznych, które mogą osiągnąć. Większość z tych twierdzeń wydaje się zbyt dobra, aby mogła być prawdziwa, i prawie wszyscy są.
Uważamy, że jedna sprawa jest szczególnie niepokojąca. Wiele reklam dotyczących ludzkiego hormonu wzrostu lub suplementów diety, o których mówi się, że są ludzkimi hormonami wzrostu odnosi się do stwierdzeń przedstawionych na naszych stronach jako dowód wartości tych produktów. Reklamodawcy cytują badanie opublikowane w Journal w 1990 roku przez Rudman i wsp.1 W tym badaniu 12 mężczyzn w wieku powyżej 60 lat, którzy mieli niski poziom insulino-podobnego czynnika wzrostu (co stanowi około jednej trzeciej zdrowych mężczyzn w Od 60 do 80 lat) były leczone zastrzykami ludzkiego hormonu wzrostu trzy razy w tygodniu przez sześć miesięcy; ci mężczyźni mieli statystycznie istotny wzrost beztłuszczowej masy ciała i minerału kostnego, w przeciwieństwie do grupy 9 podobnych mężczyzn, którzy nie otrzymali leczenia.
Chociaż wyniki badania były interesujące biologicznie, czas trwania leczenia był tak krótki, że pojawiły się niewielkie skutki uboczne i było jasne, że wyniki nie były wystarczające, aby służyć jako podstawa zaleceń terapeutycznych. Rzeczywiście, Mary Lee Vance z University of Virginia powiedziała w komentarzu towarzyszącym, 2 Ponieważ jest tak wiele pytań bez odpowiedzi na temat stosowania hormonu wzrostu u osób starszych i dorosłych z niedoborem hormonu wzrostu, jego ogólne zastosowanie teraz lub w bezpośrednim przyszłość nie jest uzasadniona. Dr Vance potwierdza swoje poglądy na temat badań w tym wydaniu czasopisma (strony 779-780); pozostają zasadniczo niezmienione.
W niektórych przypadkach, o których niedawno dowiedzieliśmy się, reklamowany produkt nie jest ludzkim hormonem wzrostu, ale raczej mieszaniną substancji, która jest zastrzeżona tylko do pobudzania organizmu do uwalniania ludzkiego hormonu wzrostu. Brak jest danych w reklamach lub towarzyszących samym produktom, o ile widzieliśmy, które wspierają to twierdzenie lub dowodzą, że substancja nie ma szkodliwych skutków ubocznych. Przekazaliśmy naszą troskę urzędom rzeczników generalnych w dwóch stanach i czekamy na wynik ich dochodzenia.
Jesteśmy szczególnie zainteresowani, ponieważ promocyjne e-maile wysyłają czytelników na naszą stronę internetową; artykuł Rudman i in. z 1990 r. otrzymuje tyle hitów w ciągu tygodnia, ile robią inne artykuły w ciągu roku. Jeśli ludzie są nakłaniani do zakupu uwalniacza hormonu wzrostu na podstawie badań opublikowanych w czasopiśmie, zostają wprowadzeni w błąd. Aby ostrzec tych, którzy odwiedzają naszą stronę internetową z tego powodu, niniejszy artykuł Perspective i komentarze doktora Vance a będą odtąd pojawiać się wraz z artykułem Rudmana i in. za każdym razem, gdy jest pobierany. Chodzi o to, jak podkreślał wcześniejszy redaktor naczelny czasopisma Franz Ingelfinger , że reklama to reklama i nic więcej. Czytelnicy muszą wiedzieć, że redaktorzy czasopisma nie popierają żadnego produktu do celów komercyjnych. Jesteśmy głęboko przekonani, że kiedy informacja naukowa jest przekazywana w sposób jasny i sprawiedliwy, mówi sama za siebie.
[patrz też: acetilcisteina bexal, climax control skład, ile kosztuje badanie lekarskie do pracy ]
[podobne: jak szybko zrzucić brzuch, climax control skład, przychodnia vitamed ]