Przegląd przeszczepiania wątroby od dorosłych dorosłych dawców w Stanach Zjednoczonych ad 6

W tym badaniu większość ośrodków stwierdziła, że potencjalnych dawców ocenił hepatolog, pracownik socjalny oraz psycholog lub psychiatra. Jednak tylko połowa ośrodków stosowała lekarza, który nie był związany z zespołem transplantacyjnym lub niezależnego etyka, aby ocenić potencjalnego dawcę, podejście, które było stosowane i zalecane w przeszczepach wątroby u żywych dawców.1,21 Ponadto badanie to wskazał, że procedury inwazyjne, takie jak biopsja wątroby, arteriografia i ERCP, były wykonywane niespójnie z różnymi programami wykonującymi te procedury u żadnego, niektórych lub wszystkich potencjalnych dawców. Wskazania dotyczące tych procedur i ich wpływu na wyniki nie zostały ocenione w tym badaniu. Ponieważ takie inwazyjne procedury są źródłem powikłań u potencjalnych dawców, z których część ostatecznie nie dotacje, rola tych procedur musi być lepiej zdefiniowana. W badaniu tym charakter oceny i przeprowadzonych testów nie wpłynął na odsetek pacjentów, którzy ostatecznie przekazali darowiznę i nie mieli związku z wystąpieniem lub brakiem powikłań pooperacyjnych lub długością pobytu w szpitalu po dawstwie. Ryzyko śmierci zgłoszone przez zespół ds. Transplantacji potencjalnym dawcom różniło się o ponad 10-krotnie, z mniej niż 0,1% do ponad 1%, odzwierciedlając niepewność co do wielkości faktycznego ryzyka. Zgłoszona śmiertelność wśród dawców w naszym badaniu wyniosła na 449 (0,2 procent). Stawka w Europie wynosi na 123 (0,8 procent), 18 a stawka w Japonii wynosi 0 na 215 (0 procent) 19; wszystkie te stawki są niższe od 1% lub więcej, które szacowano niedawno16. Od czasu przeprowadzenia tego badania w Stanach Zjednoczonych zmarło dwóch dalszych ofiarodawców, a co najmniej jeden z tych zgonów był wyraźnie związany z donacją17. na podstawie 394 przeszczepów wątroby od żywych dawców zgłoszonych do UNOS w 2001 roku20 i podobnej lub wyższej liczby w 2002 roku, można było spodziewać się dodatkowej śmierci, biorąc pod uwagę łączną śmiertelność 0,2% związaną z operacją oddawania krwi. Łącznie wystąpiły cztery katastroficzne wyniki (trzy zgony i jeden przeszczep), w tempie około 0,4 procent.
Chociaż śmiertelność wśród żywych dawców wątroby była mniejsza niż procent, powikłania nie były rzadkie, z powikłaniami żółciowymi występującymi u 6,0 procent dawców i ponownym wprowadzeniem do szpitala wymaganymi w 8,5 procentach. Przypadkowe zgony i wysoki odsetek powikłań po oddaniu wątroby doprowadziły do sformułowania zaleceń dotyczących federalnych przepisów lub ograniczeń dotyczących programów transplantacyjnych, które mogą wykonać tę operację.17,21 Istnieją ustalone kryteria uczestnictwa w UNOS, które są wymagane do przyjmowania organów ze zwłok. . Ponadto w przepisach federalnych określono wymagania dotyczące programów transplantacji wątroby finansowanych przez Centra Medicare i Medicaid Services.
Większość innowacyjnych procedur chirurgicznych jest jednak wprowadzana i adoptowana bez ograniczeń i nadzoru, poza przyznawaniem referencji i ustalaniem wymagań przez lokalne szpitale. Na przykład żyjący dawcy początkowo byli wykorzystywani do przeszczepienia nerki, pomimo ograniczonego powodzenia schematów immunosupresyjnych i potencjału (wciąż nieokreślonego) urazu hiperfiltracyjnego z powodu posiadania pojedynczej nerki
[hasła pokrewne: wybielanie zębów zamość, espumisan przed badaniem usg jamy brzusznej, prosure ]
[hasła pokrewne: ibuprom zatoki ulotka, prądy interferencyjne, stomatologia rzeszów ]