Randomizowana, podwójnie ślepa próba leczenia nystatynowego z powodu zespołu nadpobudliwości Candidiasis ad 5

Co więcej, wszystkie porównania ocen objawów pochwowych w reżimach leczenia były statystycznie istotne (A vs. D, P <0,001; AB vs. CD, P = 0,018 i ABC vs. D, P <0,001). Istniały również istotne różnice w proporcjonalnej poprawie wyniku w zakresie objawów pochwowych pomiędzy blokami terapeutycznymi (P <0,001) i między pacjentami (P <0,001). Stwierdzono znaczące efekty przenoszenia leczenia na wynik objawowy pochwy (P = 0,033), co sugeruje, że korzyść z zastosowania nystatyny utrzymywała się po zmianie pacjentów na placebo. Efekt ten jest najbardziej widoczny u pacjentów w sekwencji 1, którzy otrzymali trzy aktywne schematy (A, B i C), a następnie schemat placebo (D). W przeciwieństwie do tego nie wykryto statystycznie istotnych różnic w traktowaniu ani efektów przenoszenia w przypadku proporcjonalnej zmiany objawów ogólnoustrojowych (ryc. 1). Chociaż wszystkie cztery schematy leczenia, w tym reżim podwójnie placebo, znacząco zmniejszyły objawy nie pochwy (P <0,001), schematy aktywne nie były bardziej skuteczne niż schemat placebo. Jedynym czynnikiem wpływającym na ocenę ogólnoustrojową była zmienność wśród pacjentów (p <0,001). Gdy wyniki dla schematów leków aktywnych (ABC) zostały połączone, średnia proporcjonalna poprawa wyniku ogólnoustrojowego wyniosła 25 procent. Natomiast średnia proporcjonalna poprawa wyniku ogólnoustrojowego w schemacie placebo wynosiła 23%, co daje ogólną różnicę między lekiem a placebo wynoszącą 2 . 5% (przedział ufności 95%, -3 do 7%).
Wszystkie cztery schematy leczenia miały pozytywny wpływ na ogólne objawy. Istotne różnice odnotowano jedynie pomiędzy schematami A i D (schemat obejmujący cały nystatynę i schemat obejmujący wszystkie placebo; P = 0,013) (ryc. 1). Wpływ schematów A i D na ogólny wynik objawów można dodatkowo zrozumieć, oceniając poszczególne objawy (Tabela 2). Istotne różnice między tymi dwoma schematami stwierdzono dla każdego z trzech objawów pochwy i dla czterech objawów ogólnoustrojowych. Uderzająco pozytywny wpływ schematu allantystatynowego na objawy pochwy i jego pozytywny wpływ na niektóre objawy ogólnoustrojowe wyjaśniają istotną korzyść z tego schematu dla ogólnego wyniku objawów. Istniały znaczące efekty przenoszenia wszystkich schematów na ogólny wynik objawów (P = 0,038), prawdopodobnie odzwierciedlając pozytywny wpływ przenoszenia na objawy pochwy, jak opisano powyżej. Zmienność wśród pacjentów była jedynym istotnym czynnikiem wpływającym na ogólny wynik objawów (P <0,001). Nie zaobserwowano znaczących różnic między leczeniami w proporcjonalnych zmianach w stosunku do linii podstawowej w ogólnych wynikach dla sześciu wyników fizycznych.
Ryc. 2. Ryc. 2. Wzmocnienie proporcjonalne (procent) w objawach ogólnych, dopochwowych i ogólnoustrojowych Wyniki od wartości wyjściowej do 2. tygodnia. A oznacza doustną nystatynę z dodatkiem nystatyny dopochwowej, B doustną nystatynę z dodatkiem placebo, C doustne placebo i nystatynę dopochwową, oraz D doustne placebo plus pochwowe placebo.
Kwestia możliwego efektu placebo podczas początkowej fazy badania została omówiona na rycinie 2. Chociaż wszystkie schematy leczenia, w tym placebo, były związane z proporcjonalną poprawą wyników dotyczących dopochwowego, ogólnoustrojowego i ogólnego objawu od linii podstawowej do 2. tygodnia, brak znaczących różnic między trzema schematami aktywnego leczenia (A, B i C) a schematem placebo (D)
[patrz też: szpital praski chirurgia, piramida żywieniowa 2014, ibuprom zatoki ulotka ]