Randomizowana, podwójnie ślepa próba leczenia nystatynowego z powodu zespołu nadpobudliwości Candidiasis ad 6

Oznacza to, że podczas pierwszych dwóch tygodni badania trzy schematy leczenia aktywnego nie miały korzystnego działania poza tym, które obserwowano w przypadku placebo. Od 2 tygodnia do 8 tygodnia schemat placebo nie przynosił znaczących dodatkowych korzyści, podczas gdy reżim A, schemat całkowicie nystatyny, wywierał stopniowo korzystny wpływ na wszystkie trzy wyniki objawów. Trzy schematy leczenia aktywnego i schemat placebo miały znaczący wpływ na wszystkie objawy psychologiczne i globalne wskaźniki zaburzeń mierzone testami SCL-90-R, z jednym wyjątkiem. Spadek objawów obsesyjno-kompulsywnych u pacjentów po podaniu schematu C (doustne podawanie placebo i nystatyny dopochwowej) nie osiągnął znamienności statystycznej. Jedyną różnicą odnotowaną między schematami leczenia było to, że pomiędzy schematami podawania doustnie-nystatyny (A i B) a schematami doustnymi-placebo (C i D) w ich wpływie na somatyzację lub dystres wynikający z percepcji funkcji organizmu (P = 0,04). Istotne różnice między terapiami wykrywano również w odniesieniu do proporcjonalnej zmiany w punktach dziesiętnych (A vs. D, P = 0,019, ABC vs. D, P = 0,008). Różnice były jednak w złym kierunku, ponieważ trzy reżimy aktywnego leczenia wywarły negatywny wpływ na wyniki punktowe.
Analiza Systemic-Symptom Score i Global Severity Index
Rycina 3. Rycina 3. Proporcjonalne zmiany w wynikach układowych – Objawy dla grup podwójnych i podwójnych grup placebo. Zmiany od 2 do 4 tygodni 4, 8, 12 i 16 są pokazane w górnym panelu, a zmiany z 16 do 20 tygodni, 24, 28 i 32 są pokazane w dolnym panelu. Zobacz Metody definicji grup. Każdy punkt reprezentuje średnią (. 2 SE) zmianę proporcjonalną. Proporcjonalne zmiany o wartości większej niż 0 odpowiadają poprawie objawów ogólnoustrojowych, a mniej niż 0 oznacza pogorszenie objawów ogólnoustrojowych.
Gdy cztery sekwencje zostały podzielone na grupy podwójnych i podwójnych grup placebo (patrz Metody), nie było istotnej różnicy między grupami (P = 0,115) w odniesieniu do proporcjonalnych zmian w objawach ogólnoustrojowych od 2 tygodnia do 4, 8 12 i 16 (ryc. 3A). Ponadto globalny wskaźnik nasilenia zmniejszył się o 6% w grupie otrzymującej podwójne dawki leku io 9% w grupie otrzymującej placebo, co nie było statystycznie istotne (p = 0,404).
Figura 3B przedstawia proporcjonalną zmianę w wyniku objawu ogólnoustrojowego od 16 do 20 tygodni, 24, 28 i 32. Chociaż istniała dostrzegalna różnica między efektami grupy podwójnych leków i grupy podwójnie placebo, różnica ta nie była istotna statystycznie (P = 0,06). Podobnie, nie było znaczącego wpływu na globalny wskaźnik nasilenia, który zmniejszył się o 6 procent w grupie podwójnych leków i wzrósł o procent w grupie podwójnie placebo (P = 0,271).
Inne ustalenia
Tylko 14 procent kobiet miało pozytywne kultury pochwy dla drożdży, a tylko 12 procent miało pozytywne hodowle z odbytu po wejściu do badania. W trakcie badania częstość występowania dodatnich hodowli pochwy i odbytu na końcu każdego bloku leczenia nie zmieniła się znacząco, wahając się od 8 do 12,5 procent (kultury pochwy) i od 7 do 10 procent (kultury odbytnicy)
[więcej w: usuwanie laserowe owłosienia cena, olx stargard szczecinski, jak szybko zrzucić brzuch ]