Randomizowana, podwójnie ślepa próba leczenia nystatynowego z powodu zespołu nadpobudliwości Candidiasis ad 7

Częściowo z powodu niskiej częstości występowania pozytywnych kultur przy wejściu i minimalnych zmian podczas badania, nie wykryto istotnych różnic w wpływie traktowania na wyniki hodowli. Odsetek pacjentów, którzy zidentyfikowali swoje leki doustne, wydawał się prawidłowo zwiększać z czasem w następujący sposób: blok 1, 43 procent; blok 2, 49 procent; blok 3, 67 procent; i blok 4, 61 procent. Odpowiednie proporcje pacjentów, którzy prawidłowo określili swoje leki dopochwowe, wynosiły 48, 69, 56 i 50 procent.
Dyskusja
Zgodnie z oczekiwaniami, leczenie nystatyną znacznie zmniejszyło objawy pochwy; każdy ze schematów leczenia zawierających nystatynę był skuteczniejszy niż placebo. Najbardziej wyraźna korzyść wynikała ze schematu A, zawierającego nystatynę doustną i dopochwową (P <0,001). Co najważniejsze, w odniesieniu do kwestii skuteczności leczenia nystatyną w przypadku objawów ogólnoustrojowych u pacjentów z zespołem nadwrażliwości przypuszczalnej kandydozy, nasze dane nie potwierdzają żadnych wyraźnych korzyści. Schematy zawierające nystatynę nie zmniejszyły znacząco objawów ogólnoustrojowych bardziej niż schemat all-placebo. Jedynym schematem zawierającym nystatynę, który wywierał jakikolwiek znaczący wpływ na objawy ogólnoustrojowe był schemat A, a jego korzyść była znacząca tylko dla 4 z 15 objawów ogólnoustrojowych (Tabela 2). Brak istotnych różnic między leczeniem w odniesieniu do objawów psychologicznych lub poznawczych został wzmocniony wynikami testów psychometrycznych i pamięciowych. Podobnie, na ogólne wyniki dla sześciu fizycznych ustaleń nie miały wpływu różnice między schematami leczenia.
Obawialiśmy się, że poprzedni reżim może zmienić odpowiedź pacjenta na jej późniejsze schematy. Chociaż wykazano, że efekty przenoszenia wcześniejszego schematu aktywnego leczenia (A, B lub C) mają znaczący wpływ na objawy pochwy, nie było dowodów na taki wpływ na objawy ogólnoustrojowe. Jedyny wyjątek dotyczył pacjentów w sekwencji (ci przypisani do trzech schematów leczenia, a następnie placebo). Wyniki objawów u tych pacjentów nie pogorszyły się w ciągu ostatnich ośmiu tygodni leczenia – odkrycie było zgodne z efektem przeniesienia lub korzyścią z placebo.
Wpływ placebo został najdokładniej oceniony w analizach pierwszego bloku leczenia, co odpowiada tygodniom do 8. Znaczące zmniejszenie objawów ogólnoustrojowych obserwowano podczas pierwszych dwóch tygodni leczenia, niezależnie od reżimu leczenia, co sugeruje pozytywny efekt placebo ( Ryc. 2). Po pierwszych dwóch tygodniach leczenia i do 8. tygodnia ogólny efekt placebo na objawy ogólnoustrojowe utrzymywał się, ale nie wzrósł. Jednak nie zaobserwowano spójnych trendów liniowych w zakresie wyniku ogólnoustrojowego wśród pacjentów przyjmujących placebo w każdym kolejnym bloku leczenia. Niezdolność wielu pacjentów do prawidłowego zidentyfikowania konkretnych badanych leków sugeruje również, że efekt placebo miał znaczenie dla ogólnego wyniku. Z drugiej strony, chociaż objawy ogólnoustrojowe wyraźnie się poprawiły u pacjentów, którzy stosowali schemat placebo, możliwe jest, że ta poprawa stanowiła nie więcej niż regresję do średniej.
[hasła pokrewne: usuwanie laserowe owłosienia cena, inseminacja nasieniem dawcy, karnidin ]