Randomizowana, podwójnie ślepa próba leczenia nystatynowego z powodu zespołu nadpobudliwości Candidiasis cd

Ogólna ocena objawów składała się z sumy ocen nasilenia dla wszystkich 18 objawów, podczas gdy punktacja objawu pochwowego i ocena objawu ogólnoustrojowego składała się z sumy stopni dotkliwości dla 3 objawów pochwy i 15 objawów układowych (nie pochwowych) , odpowiednio. Pacjentów badano również w odstępach czterotygodniowych w przypadku sześciu ustaleń fizycznych: drożdżyca doustnego, wysięku narządów płciowych lub odbytu okołooczodołowego, świszczącego oddechu, obrzęku błony śluzowej nosa, tkliwości brzusznej i nieprawidłowego wydzielania z pochwy. Odkrycia zostały zarejestrowane jako nieobecne, łagodne, umiarkowane lub ciężkie, i przypisano zarówno indywidualne, jak i ogólne wyniki. Badanie miednicy, w tym wymaz z pochwy i odbytnicy dla hodowli grzybów, przeprowadzono w momencie wejścia do badania, w odstępach ośmiotygodniowych i częściej, jak wskazano. Zarówno podłoże selektywne (Mycosel), jak i wzbogacone (Sabouraud dekstroza) zaszczepiono i określono półilościowy wzrost grzybów.7
Wielowymiarowy spis objawów zgłaszanych przez pacjenta, zwany SCL-90-R, 8, był podawany przy wejściu i pod koniec każdego ośmiotygodniowego bloku, aby bardziej obiektywnie ocenić obecność depresji i innych postaci objawowego stresu psychicznego i zmierzyć trzy globalne indeksy zagrożenia. Funkcje pamięciowe (natychmiastowe przywołanie, uwaga i koncentracja) również były monitorowane w tych samych odstępach czasu z testem z rozpiętością cyfr. Zmodyfikowany test inteligencji był początkowo używany do kontroli wpływu inteligencji na funkcjonowanie pamięci. Pod koniec każdego bloku leczenia pacjenci zostali poproszeni o odgadnięcie, które środki doustne i pochwowe ostatnio otrzymali. Aby ocenić zgodność, tabletki były liczone przy każdej wizycie. Ponadto pacjenci byli pytani o równoczesne stosowanie innych leków.
Projekt badania i analiza statystyczna
Naszym celem było ustalenie, czy istnieją wystarczające dowody sugerujące, że nystatyna podawana doustnie, dopochwowo lub przez obie drogi była lepsza niż placebo. Aby wykryć różnicę 1,5 SD pomiędzy dwoma dowolnymi schematami z poziomem istotności (błąd typu I) wynoszącym 0,05 i mocą (błąd – typ II) wynoszącym 0,80, do każdej z czterech sekwencji leczenia wymagane było co najmniej ośmiu pacjentów. W związku z tym potrzebna była minimalna liczba 32 pacjentów, którzy mogliby zostać poddani ocenie.9
Zarządzanie danymi i analizy statystyczne były wspierane przez CLINFO10 i system analizy statystycznej.11 12 13 Wszystkie testy statystyczne były dwustronne na poziomie istotności 0,05. Techniki analizy kowariancji14 zostały użyte w celu porównania skutków czterech trybów leczenia dla następujących wyników; proporcjonalne zmiany od wartości na linii podstawowej (tydzień 0) w trzech wynikach objawów, wyniki poszczególnych objawów i środki psychologiczne. Leczenie porównywano po 8-tygodniowych blokach terapeutycznych, sekwencjach, zmienności u pacjentów i efektach przeniesienia poprzedniego bloku leczenia. Metoda kontrastów liniowych 14 została zastosowana do porównania następujących schematów leczenia: A z D, AB z CD i ABC z D. Ogólną różnicę między lekiem i placebo w ich wpływie na wynik ogólnoustrojowy oszacowano jako liniowy kontrast ABC kontra D, a 95-procentowy przedział ufności oszacowano na podstawie standardowego błędu kontrastu
[przypisy: usuwanie laserowe owłosienia cena, olx stargard szczecinski, prądy interferencyjne ]