The Fasting Girl: A True Victorian Medical Mystery

W 1865 roku 18-letnia kobieta o imieniu Mollie Fancher zaczęła swoją karierę jako Enigma z Brooklynu . Przez ponad dziesięć lat po wypadku w konwoju, Fancher wykazywał objawy obejmujące ślepotę, trans, utratę pamięci, paraliż, drgawki i jasnowidzenie – co nowoczesna psychiatria nazwałaby zaburzeniem dysocjacyjnym – i twierdził, że przetrwa bez jedzenia. W tym samym czasie, jak każda inna wiktoriańska szlachcianka, Fancher napisała tysiące listów, wyprodukowała niezliczone ilości haftów i woskowych kwiatów i dużo czasu spędzała na rozmowach towarzyskich. Fancher stał się nie tylko ulubieńcem dziewiętnastowiecznej prasy nowojorskiej, osiągając szczyt pod koniec lat 70. XIX wieku, ale także energetyzował dyskusje o tym, jak długo ludzie mogą przetrwać bez pożywienia. Co ważniejsze, katalizowała publiczne dyskusje na temat tego, jak powinniśmy interpretować objawy podobne do jej. Czy były oznakami fizycznej choroby wywołanej przez organiczne zmiany, czy też wskazywały na zaburzenie emocji, ducha lub uczuć moralnych. Kto miał kwalifikacje, aby ją leczyć – lekarza czy spirytualisty. W latach 60. w Nowym Jorku rozróżnienie między chorobą fizyczną i psychiczną było mętne, a przypadki takie jak Fancher działały jako katalizatory dla argumentów na temat definiowania, diagnozowania i leczenia choroby. Książka Michelle Stacey przedstawia nam przypadek Fanchera z naciskiem na te debaty i ich powiązania z naszym czasem, kiedy choroba jest ponownie analizowana pod kątem zakotwiczenia w ciele i umyśle, a wielu z nich ponownie rozważa problematyczną dychotomię, na której często opiera się diagnoza.
Relacja Stacey o sporze o kondycję Fanchera, a zwłaszcza o prawdziwości jej roszczenia o przetrwanie bez jedzenia, skupia się na dwóch lekarzach, którzy chcieli ujawnić ją jako oszustwo i wyjaśnić jej zachowanie. George Miller Beard napisał American Nervousness (1881), kluczową pracę na temat neurastenii, a także książek na temat problemów ze snem i innych zaburzeń nerwowych ; William Alexander Hammond, autor Postu dziewcząt : ich fizjologia i patologia (1879), był płodnym amerykańskim lekarzem-pisarzem na temat anoreksji i innych stanów, które uważano za podtypy histerii (sam podtyp neurastenii). Stacey sprawia, że wysiłki dwóch lekarzy, aby zdemaskować Fanchera lub zdiagnozować jej stan, są niezwykle suspensywne, biorąc pod uwagę, że każdy czytelnik XXI wieku wie od samego początku, że nie mogła żyć w powietrzu. Ta niepewność wynika częściowo z żywej charakterystyki lekarzy i pacjenta, którego nigdy nie leczyli, ale częściowo wynika to również z faktu, że Stacey wykorzystała tę sytuację, aby wziąć udział w większej debacie na temat profesjonalizmu medycznego w czasach, w których lekarze wyszkoleni przez uniwersytet Stany Zjednoczone i zagranica usilnie starały się odróżnić od szarlatanów i innych słabiej wykształconych uzdrowicieli.
Częściowo z powodu ich zaangażowania w te większe konflikty, Beard i Hammond chcieli ocenić Mollie Fancher albo jako pacjenta, którego przypadek można było wyjaśnić współczesną nauką, albo jako osobę urojoną lub kłamliwą. Ich zainteresowanie przypadkiem Fanchera odzwierciedlało także ich udział w przejściu w medycynie amerykańskiej z myślenia o zaburzeniach nerwowych jako warunkach ciała do klasyfikowania ich jako stanów umysłu i emocji.
[patrz też: acetilcisteina bexal, olej śliwkowy, ile kosztuje badanie lekarskie do pracy ]
[więcej w: szpital praski chirurgia, refundacja aparatów słuchowych, olx pl bialystok ]