Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży

We wstępie redaktorzy przedstawiają ambitny cel: zintegrowanie dwóch modeli, które składają się na perspektywę biopsychospołeczną – tradycyjną środowiskową, interpersonalną i psychologiczną oraz nowszą biologiczną / medyczną . Przyznając, że wcześniejsze prace podkreślały perspektywy psychodynamiczne i behawioralne, chcieli podkreślić empiryczny model psychiatryczny. Ich książka jest doskonałą prezentacją stanu techniki w empirycznej lub opisowej psychiatrii dziecięcej i młodzieżowej. Wyraźnie zarysowuje ono precyzyjne podejście diagnostyczne i podsumowuje zwięźle aktualną literaturę dotyczącą zaburzeń zdefiniowanych w Diagnostycznym i Statystycznym Podręczniku Zaburzeń Psychicznych (trzecie wydanie, poprawione), oprócz przeglądu skutecznych terapii biologicznych i behawioralnych. Jednak nie jest to cel zintegrowania obu podejść. Dennis Cantwell pisze w przedmowie, że w dziedzinie psychiatrii dziecięcej musi powstać artysta o poglądach naukowych ; ta książka wykonuje wspaniałą pracę podsumowując naukę, ale pozostawia wiele ze sztuki psychiatrii dziecięcej i młodzieżowej. Jako przykład, rozdział dotyczący wywiadów podkreśla standaryzowane wywiady. Chociaż przyznaje, że istnieją informacje, które można uzyskać tylko i które można uzyskać jedynie dzięki psychodynamicznie ukierunkowanemu wywiadowi, czytelnicy nie mają pojęcia, jak to zrobić.
Książka podzielona jest na pięć sekcji: zaburzenia internalizacyjne, w tym depresja, lęk i zaburzenia odżywiania; zaburzające zaburzenia zachowania, takie jak zaburzenia zachowania; zaburzenia rozwojowe; szczególne problemy kliniczne, takie jak rozwód i samobójstwo; i techniki psychiatrii dziecięcej i młodzieżowej, w tym wywiadów, oceny neuropsychologicznej i psychoterapii wielowymiarowej. Typowy rozdział w jednej z sekcji klinicznych ma następujący format: krótkie wprowadzenie, definicję zaburzenia, epidemiologię, patologię, obraz kliniczny, opisy przypadków, przebieg kliniczny, ocenę psychometryczną, diagnostykę różnicową i leczenie. Odnośniki, choć nie są wyczerpujące, są bardzo przydatne i obejmują źródła opublikowane dopiero w 1989 roku.
Książka jest dość dobrze zorganizowana i dobrze zredagowana; rozdziały są spójne w swoim wyraźnym, czytelnym i czytelnym stylu. Podwójnie podświetlone strony z pogrubionymi nagłówkami są łatwe do odczytania, a książka jest mocną, miękką okładką z dobrym indeksem. Jest wiele użytecznych, dobrze wykonanych wykresów, tabel i diagramów. W porównaniu z podręcznikiem Ruttera i Hersova (Child and Adolescent Psychiatry, 2nd ed. Boston: Blackwell, 1985), praca ta jest bardziej zwięzła, opisowa, a nawet stylistyczna, ale oddaje mniej mądrości i bogactwa doświadczenia klinicznego z psychoterapią.
Ma wiele innych mocnych stron. Książka jest nasycona szacunkiem dla pacjenta i rodziny pacjenta i jest odpowiednio pokorna o tym, czego nie wiemy. Wykorzystanie klinicznych winiet do wywoływania żywych problemów w diagnostyce różnicowej i leczeniu jest skuteczne.
Myślę, że ta książka byłaby cenna dla psychiatrów dziecięcych i stażystów dziecięcych i psychiatrycznych. Jako nauczyciel uważam, że przydatne jest zapewnienie szybko dostępnej aktualizacji dotyczącej kategorii diagnostycznej podczas nadzorowania stażystów, którzy przeprowadzają oceny psychiatryczne dzieci.
Myślę o rozdziale na temat wielowymiarowej psychoterapii wartej komentarza Jest dobrze napisane i zaleca, aby terapia dla dzieci uznała rzeczywistość praktyki klinicznej dzisiaj, ponieważ powinna w większości przypadków być ograniczona do określonego okresu czasu, być nastawiona na konkretne cele i wykorzystywać połączenie poznawczych technik behawioralnych i psychodynamicznych. Chociaż uznaje wartość relacji terapeutycznych, jest to dość krytyczne w odniesieniu do stosowania technik pochodnych psychoanalitycznych u dzieci. Myślę, że interesujące jest to, że podczas gdy 26 z 36 autorów to lekarze, główny rozdział dotyczący psychoterapii został napisany przez dwóch psychologów. Zastanawiam się, czy przesłanie jest takie, że psychoterapia nie jest już obowiązkiem psychiatrów dziecięcych. Myślę, że byłby to wyjątkowo niefortunny trend.
Podsumowując, ta książka jest dobrze napisanym, dobrze przemyślanym wkładem w dziedzinę, która dokładnie odzwierciedla mocne i słabe strony najnowocześniejszej psychiatrii dziecięcej i młodzieżowej w dzisiejszej Ameryce.
Marie Armentano, MD
Massachusetts General Hospital, Boston, MA 02114

[więcej w: stomatologia rzeszów, inseminacja nasieniem dawcy, szkła progresywne cena ]